دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

متولد اواخر دهه 50 هستم !
به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ...
تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ...
راستی ! هنوز نگفتم
من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا !
کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات
لذت بخش بود و هست
حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند.
بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است :
• مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال
• دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
• مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج
• مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
• مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی
• مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
• دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور
• موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی
• نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395)
و...
حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها...
ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم
.
.
.
کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

پروپاگاندایی "نخ نما" برای بهتر دیده شدن نمایشگاه بین‌المللی TGC

 

 

از کرامات شیخ ما اینست، شیره را خورد و گفت : شیرین است !!!

متاسفانه عده ای علاقه دارند، خودشان ماجراهای عجیب و پیچیده ای را خلق کنند و سپس به آن دامن بزنند تا رویاهایی را محقق کنند. اصولا در فرهنگ ایرانی "گل آلود کردن آب و ماهی گرفتن از آن" جایگاه ویژه ای داشته است. این بار نیز قرعه ی گل آلود کردن اب برای گرفتن ماهی های تپل، به نام من افتاده است و مجددا انگشت اتهام و برچسب زدن های عجیب علیه من همچنان ادامه دارد، تا من (بابک کرباسی) به جرم "فعالیت علیه دولت" یا " برهم زدن نظم عمومی فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد" یا "انتشار مطالب کذب" و یا دیگر برچسب های خنده دار، متهم شوم.

اما اصل ماجرا چیست....

نشست هم‌اندیشی نمایشگاه بین‌المللی Tehran Game Convention که اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، روز پنج‌شنبه مورخ 25 شهریور با حضور جمعی از بازی‌سازان و مسوولان این نمایشگاه در محل باغ زیبا (خیابان قبا- شریعتی)برگزار شد. در این نشست مطالب گوناگونی بین مدیران بنیاد و برخی بازی سازان رد و بدل شد که خلاصه ای از آن را می توانید در سایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای (اینجا) بخوانید

در این مراسم سوالی را از سر دلسوزی و به توصیه چند دوست، از مدیرعامل محترم بنیاد ملی بازی های رایانه ای پرسیدم که عینا متن منتشر شده در سایت بنیاد را بیان می کنم : یکی از دغدغه‌های بازی‌سازان مسئله زمان برگزاری نمایشگاه و نزدیک بودن آن به انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 بود که مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌‎ای پاسخ داد: قصد ما برگزاری نمایشگاه در اسفند ماه سال جاری بود، اما با توجه به اینکه گیم‌کانکشن همکار ما در برگزاری است و این مجموعه موظف است تا ناشران و سخنرانان را به ایران بیاورد، آن‌ها اردیبهشت ماه را پیشنهاد دادند و باتوجه به تجربه بسیار بالاتر آن‌ها این پیشنهاد را پذیرفتیم....

خوب، تا اینجا بد نیست

من سوالی داشتم درباره همزمانی برگزاری این نمایشگاه و زمان تبلیغات ریاست جمهوری. طبق جوابی هم که آقای کریمی قدوسی بیان کردند، قانع نشدم ولیکن خیلی هم بحث جدی نشد و گذشتیم. حالا اعتراض من برای چه بود ؟ آیا اعتراض کردن در یک نشست پرسش و پاسخ، موضوعی امنیتی یا خلاف اخلاق است ؟!

حضور چند شرکت نشر بین المللی به عنوان بازوهای سرمایه گذاری در جلسات b2b این نمایشگاه که با هزینه نسبتا زیادی از بودجه بیت المال هماهنگ شده است، باید خروجی داشته باشد وگرنه آب در هاونگ کوبیدن است. وقتی نماینده یک مجموعه سرمایه دار وارد کشوری میشود، اولین چیزی که ذهن او را مشغول می کند، موضوع امنیت شغلی و شرایط اجتماعی کشور هدف است تا ریسک پذیری این نوع مشارکت ها را بررسی کند. همانطور که می دانید و تجربه کرده اید، در زمان تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری که همیشه در اوج شکوفایی و شادی در کشورمان انجام شده است (قبل از انتخابات همیشه خوب بودیم با هم :) ) شرایطی برای حفاظت از مردم و امنیت اجتماعی توسط نیروهای پلیس و امنیتی در سطح شهر اجرایی می گردد. گارد های ضد شورش، پلیس، گشت ها بازرسی و گاها چک و خنثی بمب گذاری های احتمالی و... که در برخی مواقع باعث ترافیک های نسبتا سنگین و دیده شدن یک فضای مثلا پلیسی می شود (نفس ماجرا بگیر و ببند نیست و برای امنیت برگزاری کارناوال های تبلیغاتی و... این رفتار انجام می شود) 

من اعتراض داشتم که این حضور در این زمان می تواند آنها را از ایران بیش از اکنون، بترساند و باعث شود چند میلیارد هزینه بیت المال و  مقدار زیادی انرژی و... هدر رود. اعتراض حق من بود و چیز بدی هم نبود !

جواب آقای کریمی قدوسی که توپ را در زمین فرانسوی انداختند و بیان کردند که درخواست ایران برای اسفندماه بوده ولیکن گیمکانکشن فرانسه اوایل اردیبهشت را پیشنهاد داده است، و نیز انتشار این مطلب (عینا) در سایت بنیاد که بر روی تلکس خبری خیلی از خبرگزاری ها قرار گرفت باعث شد تا شاخک های برخی دلسوزان نظام که قطعا برای امنیت این مملکت از من و امثال من باهوش تر هستند، تیز شود و با توجه به فعالیت های فرهنگی سفارت فرانسه در ماه های اخیر (خبری را به عنوان نمونه در اینجا بخوانید) و نیز هشدارهای جناب کریمی قدوسی (نماینده مجلس و عموی محترم مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای که تا کنون سعادت ملاقات ایشان را نداشته ام) درباره نفوذ از طریق سفر مقامات علمی هنری (یا نظامی) خارجی به کشورمان و... (مطالب را اینجا بخوانید) با انتشار اخبار و تحلیل هایی در سایت های خبری، نشریات و شبکه های اجتماعی مانند برخی کانال های تلگرام و... به دوگونه عکس العمل نشان دهند. عده ای از فرصت استفاده کرده و به نماینده محترم مجلس حمله کردند که برو اول جلوی برادرزاده ات رو بگیر (لب کلام این بود) عده ای هم با تکیه بر سخنان همان نماینده محترم به مدیرعامل بنیاد حمله کرده و ایشان را عامل نفوذ از طریق بازی های رایانه ای معرفی کردند !

خوب، اینکه این رفتار درست بوده یا غلط را من نمی دانم و قرار هم نیست نظر من تاثیری در این رفتارها داشته باشد. اما چرا مدیران محترم بنیاد ملی بازی های رایانه ای و عزیزانی در دستگاه های اجرایی - امنیتی اصرار دارند که من نویسنده این مطالب بوده ام یا حداقل ارتباطی با این ماجرا دارم و قصد آن را داشته (یا دارم) که به دلیل مشکلات شخصی و اختلاف نظر، چوب لای چرخ دولت و فعالیت های فرهنگی ایشان کنم، برایم قابل درک نیست.

یک بار برای همیشه عرض می کنم که : بابک کرباسی اگر یک شیر نر نباشد، حداقل یک مرد است (ان شاالله) و همیشه مردانه بحث کرده، جنگیده و پیروز شده یا شکست خورده است. این رفتارهای ذلیلانه و مخفی شدن پشت سر این و آن، جزو مرام رفتاری من نیست. اگر روزی احساس کنم فردی در هر مقامی که فعالیت او با حوزه فعالیت من یکی باشد، در حال خرابکاری علیه امنیت کشورم یا انقلاب و نظامم است (در هر لباس و منسبی باشد) قطعا به صورت قوی و محکم و البته شفاف به ایشان حمله خواهم کرد و قطعا تا لغو امتیازات غلط آن فرد نیز پیش میروم، حتی اگر لازم باشد دادگاهی شوم و... (مرور تاریخ 10 سال گذشته ثابت کرده است که همیشه در نوک پیکان مقابله با انحرافات رفتاری صنعت گیم کشور بوده ام و هیچوقت سایه ای در پشت پرده تصمیم گیری ها و... نشده ام !)

پس، بروید و این دام بهر مرغ دگر نهید و دیگر پیگیر این ماجرا نشوید که قطعا به ضرر خودتان خواهد شد...

دعوای عمو و برادرزاده منجر به حضور وزیر اطلاعات در مجلس شد و با تایید ایشان، مهر برگزاری این نمایشگاه بر پرونده آن ممهور شد. البته مطمئن هستم همچنان زمان برگزاری نمایشگاه نمی تواند همزمان با آغاز تبلیغات ریاست جمهوری باشد... حال اینکه چرا فقط ماجرا از بعد امنیتی بررسی شد و شرایط اقتصادی این نمایشگاه، تیم اجرایی، دبیر نمایشگاه و زمان آن که می تواند حاصل خروجی آن را در معرض خطر قرار دهد بررسی نشده و نمی شود ، الله اعلم.

آرزو می کنم (و امیدوارم) که مدیریت اجرایی پرسنل فعلی بنیاد، باعث برگزاری یک نمایشگاه آبرومندانه شود و من یا دیگر دوستانم میوه این باغ را در دوران پسابرجام بچشیم....

 

للحق

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.