دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

متولد اواخر دهه 50 هستم !
به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ...
تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ...
راستی ! هنوز نگفتم
من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا !
کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات
لذت بخش بود و هست
حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند.
بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است :
• مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال
• دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
• مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج
• مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
• مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی
• مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
• دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور
• موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی
• نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395)
و...
حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها...
ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم
.
.
.
کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

فزندانمان در مواجهه با شدیدترین هجمه‌ها هستند و بر این اساس بنیاد ملی بازی های رایانه ای در انجام وظیفه‌اش کوتاهی کرده است

 

 

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس کمیته فضای  مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 18 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در توضیح سوال خود از آقای سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: بازی‌های رایانه‌ای تأثیر زیادی در شکل‌گیری شخصیت آینده‌سازان کشورمان دارد و این در حالی است که امروزه این بازی‌ها علاوه بر ابزار درآمدی به دستگاه ضد فرهنگی تبدیل شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متأسفانه بر اساس نکته مذکور شاهد گسست نسلی و فاصله بین فرزندان و والدین هستیم که این امر تصادفی نیست، اظهار کرد: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی شد تا مشکلات مذکور برطرف شود، براین اساس در بند (3) ماده (2) اساسنامه بنیاد یاد شده آمده است "تدوین سیاست‌های حمایتی و تشویقی در زمینه تهیه، تولید، واردات، صادرات و توزیع بازی‌های رایانه‌ای توسط بنیاد و بخش خصوصی به منظور ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعریف سیاست‌های مناسب برای مقابله با بازی‌های مضر و مخرب" باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سهم بازی‌های خارجی از بازار کشورمان 86 درصد بوده و نهایتاً بازی‌های داخلی 14 درصد سهم دارند، افزود: متأسفانه در این بازی‌ها که با تخلف در دسترس آینده سازان این کشور هستند محتواهایی مانند خلاف جنسی، الحاق کفر، تضییع دین، همجنس‌گرایی، آموزش انواع جرم‌ها مانند سرقت، قتل‌های دسته جمعی، روابط جنسی و غیره مشاهده می‌شود.

رئیس کمیته فضای  مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اذهان فرزندان این سرزمین در فضای مجازی مورد هجمه باز‌ی‌های مذکور قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته امروزه توجه به هویت ملی کاهش یافته است، بر این اساس باید سوال کرد چرا نسبت به مسائل فرهنگی و سبک زندگی ایرانی – اسلامی بی‌توجهی رخ داده است.

پژمانفر ادامه داد: متأسفانه به جای اجرای این بند از اساسنامه مبنی بر"تدوین سیاست‌های حمایتی و تشویقی در زمینه تهیه، تولید، واردات، صادرات و توزیع بازی‌های رایانه‌ای توسط بنیاد و بخش خصوصی به منظور ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعریف سیاست‌های مناسب برای مقابله با بازی‌های مضر و مخرب"، عنوان رده بندی سنی را صرفا اجرایی کرده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه قانون توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای صراحتاً کنار گذاشته شده است، گفت: به عنوان مثال در پرسشنامه بازی های رایانه‌ای و موبایلی از مولفه‌هایی مانند خشونت، ترس، کلمات توهین‌آمیز، استفاده از مشروبات الکلی، قمار، یأس و ناامیدی سوال می‌شود که بر اساس یک نمونه عملی بازی‌ که پاسخش در همه این موارد بلی بوده است، عنوان رده‌بندی سنی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 67 درصد از جمعیت استفاده کننده از بازی‌های رایانه‌ای کمتر از 30 سال سن دارند، افزود: این مهم در حالی است که بیش از 60 درصد آنها تحصیلات زیر دیپلم دارند. بر این اساس حدود 30 میلیون از فرزندان این کشور دچار صحنه‌های مستهجن چنین بازی‌هایی شده‌اند.

پژمانفر با اشاره به اینکه توزیع چنین بازی‌های صرفا بر اساس کپی رایت نیست و می‌توان اذعان کرد سازمان یافته انجام می‌شود، تصریح کرد: در پرسشنامه‌ای بیش از 50 درصد استفاده‌کنندگان از بازی‌های رایانه‌ای اعلام کردند رده‌بندی را اعلام نمی‌کنند. نمایندگان شخصا محتوای بازی GTA را بررسی کنند تا به محتوای آن واقف شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در گزارشی اعلام کرده که مجموعه مذکور در حوزه مشکلات مالی و کارکرد غیرشفاف بوده و باید به آن رسیدگی شود.

رئیس کمیته فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رشد بازی‌های رایانه‌ای به دلیل همسو بودن با بازی‌های خارجی است، اظهار کرد: باید گفت که کودتای فرهنگی در کشورمان رخ داده و فرزندانمان در مواجهه با شدیدترین هجمه‌ها هستند و بر این اساس مجموعه مذکور در انجام وظیفه‌اش کوتاهی کرده است./

  • ۹۷/۰۸/۰۴

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.