دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

متولد اواخر دهه 50 هستم !
به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ...
تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ...
راستی ! هنوز نگفتم
من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا !
کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات
لذت بخش بود و هست
حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند.
بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است :
• مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال
• دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
• مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج
• مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
• مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی
• مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
• دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور
• موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی
• نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395)
و...
حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها...
ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم
.
.
.
کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

 

خبر تقریبا قدیمی شده ولی شاید تلنگری باشد برای آنانکه می تواند کاری کند...

 

اقتصاد بازی های رایانه ای ، مثالی عالی از جایگاه کشورها در اقتصاد جهانی امروز است ولیکن متاسفانه برخی مسئولین ما همچنان در حال چانه زنی درباره جایگاه صنایع فرهنگی و بودجه سند چشم انداز بازی های رایانه ای هستند !!!! مطلب ذیل یکی از ده ها مورد قدرت نمایی کشورهای توسعه یافته صنایع فرهنگی می باشد :

 

دونالد تاسک، نخست وزیر وقت کشور لهستان در سفر باراک اوباما به این کشور در سال ۲۰۱۱، نسخه‌ی کالکتور بازی The Witcher 2: Assassins of Kings را به رسم یادبود به او هدیه داد. رئیس جمهور آمریکا چند ماه گذشته دوباره سفری به این کشور داشت و درباره‌ی آن هدیه حرف‌های جالبی زد که در ادامه مطلب می توانید آن را مطالعه نمایید...

باراک اوباما گفت :  آخرین باری که اینجا بودم، دونالد به من یک هدیه داد؛ یک بازی رایانه‌ای با نام "The Witcher" که اینجا در لهستان ساخته شده و در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. اعتراف می‌کنم که خیلی به بازی‌های رایانه‌ای وارد نیستم اما به من گفته شده بود که این بازی، مثالی عالی از جایگاه لهستان در اقتصاد جهانی امروز استاین هدیه ادای احترامی به سازندگان با استعداد بازی و اخلاق کاری مردم لهستان و همچنین، نشانگر نظارت هوشمندانه‌ی رهبران لهستان مانند نخست‌وزیر تاسک به امور کشورش است.

 

President Barack Obama certainly didn’t forget about Poland. The last time he visited the European country in 2011, Prime Minister Donald Tusk had given him a collector’s edition copy of The Witcher 2: Assassins of Kings, the most recent edition of Poland’s most famous video game series.

Now that Obama is back in Poland on an official visit, Polish news channel TVN 24reports that he has some nice words to say about the game, even if it doesn’t seem like he’s played it.

“The last time I was here, Donald gave me a gift,” Obama said, “the video game developed here in Poland that’s won fans the world over, The Witcher.”

“I confess, I’m not very good at video games, but I’ve been told that it is a great example of Poland’s place in the new global economy and it’s a tribute to the talents and the work ethic of the Polish people, as well as the wise stewardship of Polish leaders, like prime minister Tusk.”

 

  • ۹۴/۱۲/۱۶

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.