متولد اواخر دهه 50 هستم ! به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ... تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ... راستی ! هنوز نگفتم من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا ! کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات لذت بخش بود و هست حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند. بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است : • مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال • دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال • مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج • مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی • مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی • مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی • دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور • موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی • نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395) و... حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها... ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم . . . کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404
یکی از قدیمیترین عرصههای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، صنعت بازیسازی است. این صنعت که به لحاظ فنّی، ارتباط مستقیم همزمانی با فنّاوری اطلاعات و رایانه از سویی و هنر سینما و گرافیک از سوی دیگر دارد، از آغاز مانند مطبوعات و رسانهها، از جذّابترین صنایعی بوده که صهیونیستها روی آن دست گذاشتهاند.ارتباط صنعت بازیسازی با سیاست نیز امر پیچیدهای است؛ تا جایی که پیش از هر جنگی، بازی مربوط به آن ساخته میشود و هر موضوع سیاسی، تبدیل به یک جریان بازیسازی میگردد.گفتوگوی امتداد با بابک کرباسی، از بازیسازان با استعداد ایرانی که تا کنون با همراهی چند شرکت به ساخت بازیهایی در عرصهی جنگ نرم پرداخته و در نمایشگاه رسانههای دیجیتال از بازی «مدافعان کربلا» رونمایی کرد و هم اکنون نیز در حال ساخت بازی «سلیمان ع و عملیات شیطان» (با محتوای ضد صهیونیستی) است، در خصوص همین دغدغههاست.
آقای کرباسی! همیشه این دغدغه وجود داشته که با توجه به گرافیک بالا و داستانپردازی خوبی که بازیهای غربی و صهیونیستی دارند و اینکه این بازیها با قیمت خیلی ارزان در کشور ما به فروش میرسند، بازیسازان ایرانی با مشکلات زیادی برای ارتباط با مخاطبانشان روبهرو هستند، آیا این مسأله را قبول دارید؟
مصاحبه منتشر شده در ماهنامه اعتماد، مربوط به سال 1390 می باشد.