دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

متولد اواخر دهه 50 هستم !
به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ...
تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ...
راستی ! هنوز نگفتم
من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا !
کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات
لذت بخش بود و هست
حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند.
بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است :
• مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال
• دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
• مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج
• مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
• مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی
• مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
• دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور
• موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی
• نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395)
و...
حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها...
ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم
.
.
.
کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

طی سال های اخیر وعده ها و گاها شعارهای دهان پرکنی توسط برخی مسئولین فرهنگی و حتی گاها امنیتی کشورمان در رابطه با ابعاد جنگ نرم و هزینه های مقابله با آن بیان شده است ! فعالین رسانه ای کشورمان از حوزه های اطلاع رسانی و رسانه گرفته تا حوزه تولید سرگرمی های  نوین و رسانه های تعاملی همچون فیلم ، پویانمایی، بازی های رایانه ای و... همگی با امیدها و ارائه اسناد بالادستی برخی مسئولین با قوت و  امیدواری و البته با پتانسیل بالا به جلو حرکت می کنند و بعد.... ناگهان با بن بست رو به رو می شوند و در برخی مواقع خودشان می شوند عامل جنگ نرم ! یعنی نه تنها جلوی جبهه دشمن را نگرفته ایم، بلکه خودمان نیز با راهکارهای غلط و تزریق ناامیدی یا نفرت در قلب برخی از این فعالین، رنجرهای رسانه ای برای دشمنان تربیت می کنیم ! غافل از اینکه آنها برای اخلاق و فکر و عقیده و ایمان جوان ما برنامه‌ریزی می‌کنند.

به جرات می توان گفت طی سال های گذشته هیچ حرکت مثبتی که بتواند ذهن افراد خنثی یا منفی شده نسبت به دین یا حکومت را تغییر دهد یا حداقل ذهن آنها را روشن کند، انجام نشده است. نهایت فعالیت و هدف گذاری مسئولان محترم، در راه اندازی مجموعه های مختلف با گروه هدف مخاطبین انقلابی و یا دلسوزان نظام بوده است ! یعنی به جای تمرکز روی گروه زیر 50 (مقیاس عددی 0 تا 100 از ضد نظام و ضد دین تا متدین ها و متعهدان) تمرکز خود را فقط روی افراد 75 تا 100 گذاشته اند ! البته راه اندازی شبکه افق اوج تبلور ذهنی و شعور مخاطب سنجی این عزیزان بود که اگر در اطرافیان خود جستجو کنید متوجه نفوذ بسیار زیاد این شبکه در بین عوام جامعه (و نه نخبه های سیاسی فرهنگی) می شوید.

و در مقابل، حرکات رسمی دشمن قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران و البته برنامه ریزی های دقیق ایشان برای تصرف افکار عمومی و ذهن عامه مردم کشورمان بر اساس نیازها و تفکرات خودشان ... واقعا اگر جای برخی از مسئولین بودید چه می کردید ؟ چرا آنها نمی توانند ؟ چرا فریادهای علمدار فرهنگ کشورمان بر گوش برخی از ایشان نمی شیند !؟ چرا ما در جنگ نرم ابعاد آفندی نداریم ؟ چرا در پدافند هم مشکل داریم ؟

آیا این خبر (خبر ذیل به نقل از خبرگزاری مشرق به همراه مستندات) نباید کمی نگرانمان کند ؟ ما را چه شده است ؟!؟

ما برای فرمانده جنگ نرم و نبرد فرهنگی موجود، سربازان قابل و بهتری هستیم یا سربازان آنها برای اربابانشان بهتر هستند ؟!

در بودجه پیشنهادی سال 2016 آمریکا، برای تلویزیون فارسی صدای آمریکا مبلغ 13.674 میلیون دلار و برای رادیو فردا 7.454 میلیون دلار پیشنهاد شده است.

هربرت شیلر، یکی از نظریه‌‌پردازان انتقادی ارتباطات در آمریکا، معتقد است که تنها علمی که متعلق به آمریکا بوده و در آمریکا متولد شده است، علم ارتباطات است. انحصار علم ارتباطات و تکنولوژی ارتباطات در آمریکا بوده و این امر اتفاقی نیست؛ چرا که آمریکا ارزش ارتباطات را می‌داند و اینکه ارزش آن در پکیج پنج‌گانه امپریالیسم که از ابعاد اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای، سیاسی و نظامی تشکیل شده است، بیش از سایر ابعاد است.

در ادامه سندی را مرور می‌کنیم که از سوی شورای مدیران رسانه‌ای آمریکا برای سال 2016 تنظیم شده و ضمن بیان برنامه‌ریزی دقیق و جزئی نگر با هدف تاثیرگذاری بر مخاطبان کشورهای رقیب و افکار عمومی آنها، بودجه ویژه‌ای را برای تولید محتوای رسانه‌ای در این کشورها پیشنهاد کرده است.