برخی میخواهند در زمین دشمن بازی کنیم....
یکی از قدیمیترین عرصههای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، صنعت بازیسازی است. این صنعت که به لحاظ فنّی، ارتباط مستقیم همزمانی با فنّاوری اطلاعات و رایانه از سویی و هنر سینما و گرافیک از سوی دیگر دارد، از آغاز مانند مطبوعات و رسانهها، از جذّابترین صنایعی بوده که صهیونیستها روی آن دست گذاشتهاند.ارتباط صنعت بازیسازی با سیاست نیز امر پیچیدهای است؛ تا جایی که پیش از هر جنگی، بازی مربوط به آن ساخته میشود و هر موضوع سیاسی، تبدیل به یک جریان بازیسازی میگردد.گفتوگوی امتداد با بابک کرباسی، از بازیسازان با استعداد ایرانی که تا کنون با همراهی چند شرکت به ساخت بازیهایی در عرصهی جنگ نرم پرداخته و در نمایشگاه رسانههای دیجیتال از بازی «مدافعان کربلا» رونمایی کرد و هم اکنون نیز در حال ساخت بازی «سلیمان ع و عملیات شیطان» (با محتوای ضد صهیونیستی) است، در خصوص همین دغدغههاست.
آقای کرباسی! همیشه این دغدغه وجود داشته که با توجه به گرافیک بالا و داستانپردازی خوبی که بازیهای غربی و صهیونیستی دارند و اینکه این بازیها با قیمت خیلی ارزان در کشور ما به فروش میرسند، بازیسازان ایرانی با مشکلات زیادی برای ارتباط با مخاطبانشان روبهرو هستند، آیا این مسأله را قبول دارید؟
مصاحبه منتشر شده در ماهنامه اعتماد، مربوط به سال 1390 می باشد.