دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

متولد اواخر دهه 50 هستم !
به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ...
تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ...
راستی ! هنوز نگفتم
من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا !
کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات
لذت بخش بود و هست
حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند.
بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است :
• مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال
• دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
• مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج
• مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
• مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی
• مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
• دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور
• موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی
• نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395)
و...
حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها...
ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم
.
.
.
کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

                        

           

 بخش دیگری از بازیهای رایانه ای که اغلب به صورت آنلاین و با نام بازیهای دخترانه ارائه می شوند، دقیقا باتوجه به علایق جنس مونث طراحی می شوند اما این بازیها و محتوای آنها کاملا همسو با همان فرهنگ و سبک زندگی است که غرب دوست دارد برای زن غربی، ملکه شود و او تنها خود را در همین چارچوب تصور کند. ازجمله بازیهای آنلاین می توان به موارد زیر (به ادامه مطلب مراجعه کنید) اشاره کرد :

 

                  

                                 

                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

این بازی ها علاوه برایجاد این فضاها ،القائات سایر بازیها را نیز با خود دارند از جمله اینکه مرتبا فرد برای شرکت در مهمانی ها و موقعیتهای مختلف باید لباس مناسب را انتخاب کند، آرایش خاصی داشته باشد و...

به گزارش فرهنگ نیوز ،اغلب بازیهای رایانه ای موجود در بازار به دلیل محتوای اکشن و اغلب خشن خود معمولا به سختی می توانند دختران را به خود جلب کنند. همین امر باعث شده است که سازندگان این گونه بازیها تمهیداتی بیندیشند تا این بخش از گیمرها را نیز از دست ندهند.

 

تعیین جنسیت گیمر:

یکی از کارهایی که در ورژن ۱۰ از سری بازیهای ندای وظیفه یعنی بازی call of duty :Ghosts انجام شده است قابلیت تعیین جنسیت گیمر بازی است. به اذعان سازندگان این بازی، مهمترین هدف آنان از این کار جذب جنس مونث به این بازی بوده است.

 

بازیهای آنلاین دخترانه:

اما بخش دیگری از این بازیها که اغلب به صورت آنلاین و با نام بازیهای دخترانه ارائه می شوند، دقیقا باتوجه به علایق جنس مونث طراحی می شوند اما این بازیها و محتوای آنها کاملا همسو با همان فرهنگ و سبک زندگی است که غرب دوست دارد برای زن غربی، ملکه شود و او تنها خود را در همین چارچوب تصور کند. ازجمله بازیهای آنلاین می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

 

آرایش ومدل مو:

بازیهایی که در آن فرد باید نوع آرایش را تعیین کند. اصلاح مو انجام دهد و مدل موی خاصی را برای دختر موجود بازی طراحی کند که از این جمله بازیها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

آرایش باربی - اصلاح موی باربی- آرایش دختر آب نباتی

اما گاه حتی این مدلها جنبه خاص دیگری از زندگی غربی را شامل می شوند که از آن جمله می توان به Hollywood style و Halloween hair اشاره کرد.

مد و لباس :

بخش دیگری از این بازیها به لباس و مد می پردازند که از آن جمله می توان به بازیهای زیر اشاره کرد :

 

بازی برای انتخاب مدل لباس مادر برای شرکت در مجلس رقص

خرید لباس برای فصل تابستان

جذب دختران به جنس مخالف:

اما این پایان کار نیست. در برخی از این بازیها ،گیمر با شماره گیری یک گوشی موبایل به دنبال عشق خود می گردد و قرار است بااین شماره گیری، عشق خود را بیابد!

علیرغم وجود این بازیها، بازهم به نظر می رسد سازندگان بازیهای کامپیوتری هنوز نتوانسته اند بخش زیادی از گیمرهای مونث را جذب کنند پس از طرق دیگر به این کار پرداخته اند.

 

سازندگان بازی The Sims که خیلی زود توانست طرفداران بسیاری را از اقصی نقاط جهان به خود جلب کند با اشاره به عدم جذب کافی دختران، از تلاش برای جذب این قشر از طریق محتواهایی با مضمون ایجاد ارتباط با جنس مخالف سخن به میان آورده است و این سری بازیها را برای جذب این قشر، بسیار موفق دانسته است.

 

اما بازی the sims چگونه بازی است:

دراین سری بازیها ،گیمر کاملا در یک فضای مجازی زندگی می کند. یعنی چیزی شبیه زندگی دوم؛در این فضا کار می کند، خانه اش را طراحی می کند، ازدواج می کند، بچه دار می شود، خانه داری می کند ، پارتی می رود و ...

اما گیمر برای ازدواج، باید با افراد مختلفی از جنس مخالف دوست شود، مرتبا به مهمانی های مختلف برود، باافراد زیادی از جنس مخالف ارتباط بگیرد تادرنهایت قلب یک نفر را ۱۰۰% کند و او همسرش شود.

 

یکی از سازندگان این سری بازیها عامل موفقیت این بازیها برای جلب مخاطبان دختر را همین موضوع عنوان می کند :"ما تا به حال درجذب خانمها موفق نبوده ایم اما در سیمز با ایجاد شرایطی برای ارتباط بیشتردختران با پسران توانستیم این قشررانیز جذب کنیم."

در واقع او میزان جذب مخاطب انواع بازیهای آنلاین دیگر را مناسب ندانسته و علتش را نبود فضای ارتباطی باجنس مخالف بر می شمرد.

اشاره به این نکته ضروری است که این بازی علاوه برایجاد این فضاها ،القائات سایر بازیها را نیز با خود دارند از جمله اینکه مرتبا فرد برای شرکت در مهمانی ها و موقعیتهای مختلف باید لباس مناسب را انتخاب کند، آرایش خاصی داشته باشد و...

 

اهداف پشت پرده:

باقدری تامل در سخن رهبری می توان به اهداف غربی ها در ارائه چنین بازیهایی دست یافت:

 

"آنها (غربی ها) برای اینکه از زن، آنچنان موجودی به وجود آورند که مورد نظر خودشان است محتاج این هستند که دائما مد درست کنند و چشم ها و دلها و ذهنها را به همین چیزهای ظاهری و کوته نظرانه مشغول کنند. کسی که به این کارها مشغول شود کی به ارزشهای واقعی خواهد رسید؟" رهبر معظم انقلاب

 

همانگونه که در بالا به آن اشاره شد، غربی ها برای معطوف کردن زن به ظواهر ظاهری، از انواع ابزارها از جمله بازی استفاده می کنند ازجمله این اهداف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. ایجادسبک زندگی متناسب بااهداف غرب

۲. مشغول داشتن زن به ظواهر

۳. مشغول کردن زنان به انواع مد، لباس و...

۴. معطوف کردن زن به ارتباط با جنس مخالف

 

 

برگرفته از : www.farhangnews.ir/content/80939

  • ۹۵/۰۵/۲۵

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.