دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی از حرف هایم درباره "حوزه های اجتماعی مربوط به صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی از حرف هایم درباره "حوزه های اجتماعی مربوط به صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

متولد اواخر دهه 50 هستم !
به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ...
تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ...
راستی ! هنوز نگفتم
من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا !
کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات
لذت بخش بود و هست
حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند.
بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است :
• مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال
• دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
• مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج
• مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
• مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی
• مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
• دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور
• موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی
• نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395)
و...

حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها...
ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم
.
.
.
کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۳ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

با تصدی گری های اشتباه در حوزه قانونگذاری فرهنگی، بدون آنکه بفهمیم، یک نسل را از بین می بریم !

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی فضای مجازی و بازی های رایانه ای و با حضور بابک کرباسی (فعال حوزه ی بازی های رایانه ای) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه بابک کرباسی با اشاره به ممیزی های موجود در ایران، گفت: محصولات داخلی کشور امروزه نباید دارای ممیزی باشند، به طوری که تولید محصولات زرد باید متوقف شوند.

وی همچنین در ادامه افزود: صنعت بازی های رایانه ای در کشور می توانست با سیاست گذاری های صحیح با تولید زرد و ممیزی مواجه نشود.

این فعال حوزه ی بازی های رایانه ای با اشاره به قانون کپی رایت بازی های رایانه در کشور، اظهار داشت: بخش مهمی از موضوع نظارت خانواده ها بر سرگرمی های کودک در حوزه کپی رایت صورت می گیرد.

وی با اشاره به محیط گسترده ی فضای مجازی در کشور، عنوان کرد: فضای مجازی و اینترنت در بسیاری از کشورهای جهان با گستردگی و بدون محدودیت در اختیار افراد قرار نمی گیرد.

تخلفات پیاپی در قوانین حاکمیتی حوزه بازی های رایانه ای باعث شده نسلی از بازی سازها و مخاطبان بازی های رایانه ای به امان خدا رها شوند.

برخی از قوانین ما (در حوزه سرگرمی ها و بازی های رایانه ای) توسط عده ای بی تجربه نوشته شده است. قطعا این "نفوذ" است.

بعد از تخلف در واگذاری قوانین حاکمیتی به بخش خصوصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اخیرا مجوزهای قانونی و لازم الاجرا مانند پروانه تولید بازی های رایانه ای (که جزء لاینفک قوانین است) نیز به هانه کم کردن بروکراسی اداری از دستور کار مدیران محترم بنیاد ملی بازی های رایانه ای حذف شده است !

 

 این مصاحبه را می توانید در سایت رادیو یا اینجا گوش کنید

با توجه به درخواست آقای اصنافی مبنی بر مسکوت ماندن ماجرای پیش آمده در رسانه ها و با نیت حل و فصل ماجرا، مطلب از صفحه حذف گردید....

https://twitter.com/smrasnafi/status/816706801198628870

سیدمحمدرضا اصنافی : ‏از دوستان عزیز خواهش دارم این موضوع پیش آمده رو مسکوت بگذارند
سخن به جایی که باید می رسید، رسید

 

بابک کرباسی در برنامه "صبح و گفت و گو" رادیو مورخ یکشنبه 95/12/10،  واردات را مشکل اعظم در عرصه تولید بازی های رایانه ای معرفی کرد و گفت: بازی های خیلی خوبی ساخته می شود که در خارج از کشور فروش دارند اما در ایران این بازی ها دیده نمی شود، بخاطر این است که مارکت های داخلی پر شده از بازی های وارداتی !

 

برنامه "صبح وگفت و گو" با حضور دکتر سیدمحمدرضا اصنافی کارشناس فضای مجازی و بابک کرباسی کارشناس بازی های رایانه ای و با موضوع فیلترینگ کلش آو کلنز به روی آنتن رفت.