دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی از حرف هایم درباره "حوزه های اجتماعی مربوط به صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی از حرف هایم درباره "حوزه های اجتماعی مربوط به صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

متولد اواخر دهه 50 هستم !
به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ...
تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ...
راستی ! هنوز نگفتم
من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا !
کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات
لذت بخش بود و هست
حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند.
بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است :
• مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال
• دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
• مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج
• مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
• مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی
• مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
• دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور
• موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی
• نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395)
و...

حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها...
ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم
.
.
.
کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۵۰ مطلب توسط «بابک کرباسی» ثبت شده است

سلام و عرض ادب 

چند وقت سکوت کردم تا بهترین تصمیم را بگیرم

و بعد از مشورت با اهل خرد و برخی فعالین محترم، به این نتیجه رسیدم که تحت هیچ شرایطی نمی توانیم برای تکیه گاه در بحران ها، به خانه ای که یک مورچه ساخته است امید داشته باشیم.

لذا از این تاریخ هرگونه حمایت از مدیریت فعلی بنیاد ملی بازی های رایانه ای را که در جلسات خصوصی یا عمومی شاهد آن بوده اید "پس" می گیرم و دیگر اعتقادی به ادامه راه این کسب و کار توسط ایشان حتی با انجام اصلاحات در بدنه مدیریتی بنیاد ندارم.

لذا رسما اعلام می کنم به نظر اینجانب بابک کرباسی (به عنوان یک فعال فرهنگی و تولیدکننده بازی های رایانه ای با بیش از 10 سال سابقه حضور در بخش خصوصی و دولتی/حاکمیتی) ادامه حضور ایشان در سکان مدیریت بنیاد ملی بازی های رایانه ای به دلیل بی تجربگی و عدم توان مدیریت بحران و نیز تکیه بیش از حد ایشان به کاخ شیشه ای قدرت خانوادگی و دور شدن از متن خواسته های جامعه بازی ساز کشور و مستهلک شدن در عوام فریبی، موجب خسران این کسب و کار خواهد بود و قطعا مسئولین محترم باید به فکر تغییر ایشان و تیم مدیریتی همراه ایشان در هیات مدیره و معاونت های بنیاد (از بستگان ایشان تا دوستان ایشان) باشند

 

اگر این مهم هرچه سریعتر اتفاق نیافتد و شاهد تغییرات ساختاری اساسی در هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای (حضور نخبگان این حوزه به جای فرزندان رجل سیاسی هیات دولت !!! در بدنه هیات مدیره بنیاد) با هدف اصلاح امور و خروج این کسب و کار از رکود نباشیم، مطالب مهمی درباره "حیاط خلوت آقازاده ها از خراسان تا کرمان" را با اصحاب رسانه بیان خواهم کرد که قطعا خوشایند خیلی از جناح ها و باندهای سیاسی کشور (اصلاح طلب و اصولگرا و پایداری و وحدتی و...) نخواهد بود

 

وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ

قسمت سوم مصاحبه :

یکی از بازی‌سازان و کارشناسان حوزه گیم در انتقادات به نحوه برگزاری رویدادی به اسم TGC به تحلیل اظهارنظرات رسمی مهمانان این رویداد خارجی پرداخت که صراحتا به دنبال جذب نیروهای نخبه و بااستعداد کشورمان هستند و مسئولان کشور هم ظاهراً ...

 

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ برای نخستین بار در سال 96 با رویداد بین‌المللی TGC برگرفته از عبارت Tehran Game Convention به‌عنوان بزرگترین رویداد تجاری (B2B) در صنعت بازیهای ویدئویی مواجه شدیم که به‌میزبانی ایران و از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای ایران و با همراهی شرکت Game Connection فرانسه برگزار شد.

در جریان این رویداد بین‌المللی که باید فعالان حوزه بازی ایران حضور می‌داشتند، برنامه‌های جانبی نظیر ورک‌شاپ و کنفرانسهای تخصصی نیز با حضور فعالان بین‌المللی و چهره‌های تولیدکننده گیم در سطح جهانی برگزار شد و دومین دوره این رویداد هم قرار است در تیر ماه سال جاری برگزار شود.

اما به‌خلاف تمامی مانورهای تبلیغاتی که بر سر برگزاری این رویداد شکل گرفت اما بعد از برگزاری آن، در قالب نشستهای بررسی رویداد تی‌جی‌سی انتقادات جدی به آن و عملکرد بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای وارد شد که روند انتقادات همچنان ادامه دارد.

برای بررسی دیدگاه‌ها و مواضع منتقدان، گفت‌وگویی تفصیلی بابابک کرباسی؛ کارشناس حوزه گیم و بازی‌سازانجام داده‌ایم که سوای نقد مباحث فنی و کلان برگزاری این رویداد، گاهی انتقاداتش رنگ و لعاب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم می‌گیرد که البته برای هر کدام از این جهت‌گیریها استدلالات قانع‌کننده‌ای دارد.

بخش نخست این گفت‌وگو با عنوانمدیریت بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای صرفاً به سیاست چسبیده/ رویداد TGC خروجی برای کشور نداشت و بخش دوم آن نیز با تیتر  نقش عجیب "بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای" در تحریم خارجی فعالان صنعت گیم ایرانمنتشر شد؛ بخش سوم این گفت‌وگوی تفصیلی در ادامه تقدیم شده است.

قسمت دوم مصاحبه :

کدام عقل سلیمی در اوج تحریمهای آمریکا، کتاب "فعالان کلیدی صنعت بازی‌ساز ایران" را به زبان انگلیسی در دنیا منتشر می‌کند و موقعیت اقتصادی شرکتهای ایرانی صنعت گیم را می‌سوزاند؟! چرا از زمان این اتفاق شاهد افزایش توقیف حساب بانکی این شرکتها بوده‌ایم؟!

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ برای نخستین بار در سال 96 با رویداد بین‌المللی TGC برگرفته از عبارت Tehran Game Convention به‌عنوان بزرگترین رویداد تجاری (B2B) در صنعت بازیهای ویدئویی مواجه شدیم که به‌میزبانی ایران و از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای ایران و با همراهی شرکت Game Connection فرانسه برگزار شد.

در جریان این رویداد بین‌المللی که باید فعالان حوزه بازی ایران حضور می‌داشتند، برنامه‌های جانبی نظیر ورک‌شاپ و کنفرانسهای تخصصی نیز با حضور فعالان بین‌المللی و چهره‌های تولیدکننده گیم در سطح جهانی برگزار شد و دومین دوره این رویداد هم قرار است در تیر ماه سال جاری برگزار شود.

اما به‌خلاف تمامی مانورهای تبلیغاتی که بر سر برگزاری این رویداد شکل گرفت اما بعد از برگزاری آن، در قالب نشستهای بررسی رویداد تی‌جی‌سی انتقادات جدی به آن و عملکرد بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای وارد شد که روند انتقادات همچنان ادامه دارد.

برای بررسی دیدگاه‌ها و مواضع منتقدان، گفت‌وگویی تفصیلی با بابک کرباسی؛ کارشناس حوزه گیم و بازی‌سازانجام داده‌ایم که سوای نقد مباحث فنی و کلان برگزاری این رویداد، گاهی انتقاداتش رنگ و لعاب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم می‌گیرد که البته برای هر کدام از این جهت‌گیریها استدلالات قانع‌کننده‌ای دارد.

بخش نخست این گفت‌وگو با عنوان مدیریت بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای صرفاً به سیاست چسبیده/ رویداد TGC خروجی برای کشور نداشت منتشر شد؛ بخش دوم این گفت‌وگوی تفصیلی در ادامه تقدیم شما مخاطبان ارجمند تسنیم شده است.

قسمت اول مصاحبه :

مدیریت بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای صرفاً به سیاست (برجام) چسبیده است

با وجود برگزاری یک دوره از رویداد بین‌المللی TGC در صنعت گیم کشور، انتقادات نسبت به برگزاری آن همچنان وجود دارد و یکی از منتقدان صراحتاً می‌گوید "مدیریت بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای صرفاً به سیاست چسبیده است...".

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ برای نخستین بار در سال 96 با رویداد بین‌المللی TGC برگرفته از عبارت Tehran Game Convention به‌عنوان بزرگترین رویداد تجاری (B2B) در صنعت بازیهای ویدئویی مواجه شدیم که به‌میزبانی ایران و از سوی بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای ایران و با همراهی شرکت Game Connection فرانسه برگزار شد.

در جریان این رویداد بین‌المللی که باید فعالان حوزه بازی ایران حضور می‌داشتند، برنامه‌های جانبی نظیر ورک‌شاپ و کنفرانسهای تخصصی نیز با حضور فعالان بین‌المللی و چهره‌های تولیدکننده گیم در سطح جهانی برگزار شد و دومین دوره این رویداد هم قرار است در تیر ماه سال جاری برگزار شود.

اما به‌خلاف تمامی مانورهای تبلیغاتی که بر سر برگزاری این رویداد شکل گرفت اما بعد از برگزاری آن، در قالب نشستهای بررسی رویداد تی‌جی‌سی انتقادات جدی به آن و عملکرد بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای وارد شد که روند انتقادات همچنان ادامه دارد.

برای آگاهی نسبت به مواضع منتقدان، گفت‌وگویی تفصیلی با بابک کرباسی؛ کارشناس حوزه گیم و بازی‌سازانجام داده‌ایم که سوای نقد مباحث فنی و کلان برگزاری این رویداد، گاهی انتقاداتش رنگ و لعاب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هم می‌گیرد که البته برای هر کدام از این جهت‌گیریها استدلالات قانع‌کننده‌ای دارد.

برای اطلاع از مواضع و دیدگاه‌های این منتقد حوزه گیم که می‌تواند حرف دل برخی دیگر از فعالان این صنعت هم باشد، با ما همراه باشید.

 

دسته بندی محتوای موجود در وبلاگ، با تشخیص هوش مصنوعی یکتانت

تولیدکننده بازیهای رایانه ای و کارشناس فضای مجازی در گفتگو با رادیو فردا : وقتی به کودک گوشی می دهیم، احساس بزرگ بودن را به او تقدیم می کنیم . " کودک "خود را بجای والدین می انگارد، این سرابی که برای کودک ایجاد می شود، باعث بلوغ زودرس می شود.

 

 

برنامه "گفت و گوی اجتماعی" رادیو گفت و گو با موضوع  بلوغ زودرس و فضای مجازی ، با حضور بابک کرباسی تولیدکننده و کارشناس بازیهای رایانه ای به روی آنتن رفت.

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۲۵ بهمن ۹۶ ، ۲۰:۱۴

 

انقلاب اسلامی ایران وارد چهلمین سال پیروزی خود شد، مبارک باشد smiley

ما نیز مانند این انقلاب پیرتر میشویم. امیدوارم بتوانیم تا ظهور دولت یار، به اسلام خدمت کنیم

بابک کرباسی

تصویر مربوط به زمانی نسبتا دور است، آن روزها که در همین وزارتخانه #عنصر_نامطلوب_فرهنگی شناخته نشده بودم !

 

به بهانه تامین نیاز علاقه مندان به اپلیکیشن های بین المللی و گیمرها

ولی در عمل به کام عمله های استکبار

 

افرادی که با کسب و کارهای مبتنی بر وب سروکار دارند، این پیام یا مشابه این پیام را زیاد دیده اند :

Due to United States trade restrictions, we are unable to permit account login from Cuba, Iran, North Korea, Sudan, or Syria at this time... and .... and

این پیام که به معنای تحریم کشورمان و ملت عزیزمان توسط سیاست های کثیف آمریکا و متحدانش می باشد یعنی آنکه ما حتی نمی توانیم یک اپلیکیشن بی دردسر مثل اسنپ را روی اپ استور نگهداری کنیم. نمی توانیم یک بازی ساده در حد منچ یا مار و پله روی گوگل پلی قرار دهیم . نمی توانیم یک بازی روی کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس بفروشیم و ده ها مثال دیگر. 

خوب وقتی آن ها ما را اینگونه با تحقیر، تحریم کرده اند، چه اصراریست نمایندگی های رسمی و غیر رسمی شرکت هایشان را در کشورمان راه بیاندازند یا حتی برخی داوطلبانه اقدام به فروش کارت های اعتباری و هدیه این سرویس ها در کشورمان کنند ! کارت هایی که با توجه به نوع عرضه و ضریب تبدیل ارزی آن علاوه بر بازارشکنی (Dumping) سعی بر خروج ارز از کشور و خدمت به سرویس های بیگانه دارند.

 

در #فضای_مجازی مراقب شلیک توپخانه دشمن باشید

 

اولین گام ها برای به رسمیت شناختن دریافت عوارض از بازی های خارجی

 


 

 

 در لایحه پیشنهادی بودجه سال 97، بندی در جدول شماره 5 (درآمدها،‌ واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی بر حسب قسمت،‌ بخش‌، بند‌،‌ اجزا در سال 97) به شماره طبقه‌بندی 160178 وجود دارد (صفحه 56)‌ که بر اساس آن مقرر شده 10درصد از فروش بازی‌های برخط خارجی و بازی‌های رایانه‌ای خارجی به مبلغ 200 میلیارد ریال به عنوان عوارض دریافت شود. پیش بینی این ماده که بعد از چند سال پیگیری بازی سازان در شورای عالی فضای مجازی و بنیاد بازی ها در حال اجرا شدن است با واکنش فعالان صنعت بازی رو به رو و انتقاد بر انگیز شد.


خوب و بد های این طرح را در رسانه های دیگر خوانده اید، تصمیم درباره اجرا این قانون نیز با مسئولین حاکمیتی ست و خیلی نقطه نظرات ما در مسائل کلان نمی تواند (و نباید) تغییری در اراده آن ها ایجاد کند و قطعا باید به فکر مسائل کلان باشند نه احساسات ما و دیگر عزیزان !
اما من (به عنوان کسی که حداقل در 4 سال اخیر چندین بار در رسانه ها مصاحبه کرده ام و از لزوم ضابطه مند شدن این عرصه و کنترل گلوگاه های مالی این کسب و کار و البته نظارت بر خروج بی رویه پول مملکت حرف زده ام و البته هر دفعه نیز توسط برخی مسئولین مورد نکوهش قرار گرفته ام که دوران بگیر و ببند تمام شده است و دهانم را بسته اند !!!!) در این متن می خواهم موضوعاتی را برای عاقبت به خیر شدن این طرح مطرح کنم :