دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی از حرف هایم درباره "حوزه های فرهنگی - سیاسی مربوط به سرگرمی های دیجیتال" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی از حرف هایم درباره "حوزه های فرهنگی - سیاسی مربوط به سرگرمی های دیجیتال" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

متولد اواخر دهه 50 هستم
به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ...
تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ...
راستی ! هنوز نگفتم
من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا !
کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات
لذت بخش بود و هست
حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند.
بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است :
• مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال
• دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
• مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج
• مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
• مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی
• مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
• دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور
• موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی
• نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395)
و...

حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها...
ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم
.
.
.
کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۳۹ مطلب توسط «بابک کرباسی» ثبت شده است

سلام و عرض ادب

زمانه‌ی بدی شده است
عده ای از بچه های کم سن و سال با تربیت غلط از سنین پایین بر خلاف تمام آموزه ها و استانداردهای بین المللی،  به وسیله اسمارتفون‌های مختلف (انواع موبایل و تبلت) وارد فضای محازی شده اند و به گونه ‌ای شبیه "سوسک‌های اسرائیلی" (سوسک های ریز کابینتی که دسته جمعی حمله می‌کنند) عمل می کنند
این فرزندان ایران که قرار بود همچون گل‌های خندان رفتار کنند !!! بسیار بی ادب و هنجارشکن هستند و متأسفانه بی حیا نیز شده اند...
برای بابک کرباسی در پایان دهه چهارم زندگی با ده‌ها مشکل ایدئولوژیک که با مستأجر های پاستور دارم و ده‌ها مشکل شخصی و شغلی، سخت است تحمل این هموطنانم و طبیعتا سخت است فحش و تهمت و برچسب ها را نوش جان کردن... عده ای با فوتوشاپ "متن و پیام جعلی" درست می‌کنند، عده ای به همسر و خانواده‌ام تهمت می‌زنند، عده ای خودم را کاسب و دلال معرفی می‌کنند و......

دیکتاتورهای کوچکی که پا را از "بی فرهنگی" نیز فراتر گذاشته و حتی در صفحات مختلف به روش های گوناگون، رد "لایک" های ما را نیز رصد می‌کنند و ذیل هر پست مرتبط و بی ربطی‌، دهن گشادی کرده و فحاشی می‌کنند....
قطعاً باید این‌ها را "ادب" کرد تا در آینده دچار مشکل نشوند
اما....
من خسته‌ام
و فعلا از حضور دوستان و رفقای جان که این کانال، صفحه وبلاگ، توئیتر و اینستاگرام حقیر را دنبال می‌کردند، مرخص می‌شوم
شاید یک روزی با همین نام ها برگشتم ...
ولی امروز "خسته از زخم روزگار" تحمل ناهنجاری دهه هفتاد و هشتاد (و اخیراً نود!!) را ندارم...
جسارت نمی‌کنم و از صفحات فوق کسی را حذف نمی‌کنم، ولی اطلاع می‌دهم که دیگر (حداقل تا سال آینده) مطلبی نمی نویسم 

در امان خدا باشید
بابک کرباسی

 

 

سلام و عرض ادب 

حقیقتاً وقتی در یک نمایشگاه حضور نداشته باشی، نمی توانی درباره برگزاری آن حرفی بزنی ! 

اما ... اینجا ایران است و صد ها چیز می شود ! پس این چند خط هم نظرات بابک کرباسی درباره نمایشگاه تی جی سی تقدیم شما.

این چند خط را با زبان غیر رسمی و خودمونی خط خطی می کنم اینجا، تا فرصتی بهتر به شرط حیات

 

پیش بینی اولیه من که فکر می کردم tgc هیچ خروجی نخواهد داشت، غلط از آب در اومده و ...

صبر کنید از قبل تر باید شروع کنم

به پیشنهاد خبرگزاری مهر، به همراه برادر گرامی جناب آقای کریمی قدوسی مدیرعامل محترم بنیاد ملی بازی های رایانه ای به بحث درباره فرصت ها وتهدیدهای اولین دوره نمایشگاه tgc پرداختیم که حاصل این نشست، متن نسبتا طولانی ذیل شد که در سه قسمت در لینک های انتهای خبر در سایت خبرگزاری مهر نیز منتشر شده است. قبل از آغاز مطالعه این گفتگو برای تیم بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای آغاز این حرکت آرزوی موفقیت و سربلندی می کنیم.

 

گفتگو در سه قسمت ذیل منتشر شده است :

1- فرصت‌ها و تهدیدهای یک میزبانی/ «بازی ایرانی» جهانی می‌شود؟

2- تشریح فرآیند انتخاب مهمانان خارجی «تی‌جی‌سی»/ تحمیلی در کار نبود

3- سهم بازی‌سازان انقلاب از تی‌جی‌سی/ اعتراض یا قهر؛ مسئله کدام است؟

 

نمایشگاه و همایش بین‌المللی Tehran Game Convention ۲۰۱۷ که به اختصار «تی‌جی‌سی» خوانده می‌شود را می‌توان مهمترین برنامه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه اجرایی کردن سیاست اساسی خود در زمینه برقراری ارتباط میان بازی‌سازان ایرانی و فعالان صنعت جهانی گیم قلمداد کرد. رویدادی که از سال گذشته زمزمه برگزاری آن در بنیاد ملی مطرح بود و حالا (از فردا) به مرحله اجرا رسیده است.

فردا و پس فردا (پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه) سالن مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما میزبان این رویداد خواهد بود که قرار است در قالب آن بازی‌سازان ایرانی در جریان به روزترین تجربیات جهانی صنعت بازی‌ها قرار بگیرند. این رویداد اما به همان میزان که از سوی مسئولان بنیاد تبلیغ و تحسین شده، منتقدانی سرسخت هم داشته است. از افرادی که سویه‌های سیاسی برگزاری این رویداد را غالب بر جنبه‌های فنی و تجاری آن می‌دانند تا بازی‌سازانی که معتقدند کیفیت برگزاری این رویداد نمی‌تواند کمکی به وضعیت تجاری بازار گیم در ایران داشته باشد.

خبرگزاری مهر پیشتر در قالب گفتگو با پیر کارده مدیرعامل گیم کانکشن فرانسه به‌عنوان اصلی‌ترین حامی بین‌المللی برگزاری رویداد تی‌جی‌سی در ایران،‌ به بررسی اهداف اولیه و مقدمات برگزاری این رویداد پرداخته بود.

حالا به بهانه طرح برخی ابهامات و به جهت اهمیت میزبانی ایران از این رویداد بین‌المللی در قالب میزگردی در خبرگزاری مهر، میزبان حسن کریمی‌قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بابک کرباسی بازی‌ساز و کارشناس این حوزه بودیم. میزگردی که تلاش شد در قالب آن اهم ابهامات و شبهات درباره این رویداد مطرح و از جانب رسمی‌ترین مقام متولی برگزاری به آنها پاسخ داده شود.

در ادامه سه بخش این نشست از نگاه شما می‌گذرد؛

به گزارش گروه شبکه‌های اجتماعی خبرگزاری ایکنا: اختلافاتی میان بازی‌ساز قرآنی و طرف قرارداد برای پروژه قرآنی ملک سلیمان وجود دارد؛ که پس از ۱۸ ماه تصمیم گرفت در اینباره از ناگفته‌ها بگوید.

 

سال ۸۹ وقتی فیلم سینمایی ملک سلیمان(ع) تولید شد، تهیه کننده فیلم فراخوانی به شرکت‌های بازیساز ارسال کرد تا یک تیم تولید بازی از میان بازیسازان ایران انتخاب و در نهایت اولین بازی قرآنی جهان را تهیه کنند. از میان بازیسازان شرکت کننده در این فراخوان، تیم جوانی به مدیریت بابک کرباسی انتخاب شدند. اوایل پروژه، روند کار با پیشرفت خوبی همراه بود اما به یکباره پروژه از ادامه‌ بازماند و تا چند سال خبری از آن نبود. دلایل توقیف این پروژه قرآنی بهانه‌ای شد تا با بابک کرباسی، مدیر پروژه بازی رایانه‌ای ملک سلیمان(ع) به گفت و گو بنشینیم و در جریان کامل اتفاقات مربوط به این قصه قرآنی باشیم.
 

 

 

 

اللَّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشَّاکِرِین 

با فرض تایید انتخابات توسط شورای نگهبان و تنفیذ حکم رئیس جمهور منتخب توسط مقام معظم رهبری، تبریک می گویم به طرفداران دولت اعتدال و خدا را شکر می کنم که حضور "حداکثری" ملت، حماسه ای به یادماندنی در تایید نظام جمهوری اسلامی ایران آفرید و جهانیان متوجه شدند ملت ایران عاشق کشور و حکومتشان هستند. امیدوارم رئیس جمهور منتخب، قدر این لطف الهی را بداند و با رای خود که از قلب بیش از 40.000.000 "مهر تایید حکومت" به دست آورده است، اسباب راحتی و آسایش ملت را بیش از پیش مهیا کند.
اما بعد ...


سلام آقای رِیس جمهور !

امشب در مرور اخبار یک کانال تلگرامی ضد نظام دیدم که در  آخرین سخنرانی مثل همیشه، مخالفان خودتان را متهم به دارابودن اخلاق هایی چون : "بریدن زبانها"  و "ممنوع‌التصویر کردن" و "ممنوع‌القلمی" کرده اید !
دلم نیامد کمی با شما به عنوان رئیس جمهور فعلی کشور (از طریق جاسوسان و مخبرین فضای مجازی) حرف نزنم