دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی از حرف هایم درباره "حوزه های اجتماعی مربوط به صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی از حرف هایم درباره "حوزه های اجتماعی مربوط به صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

متولد اواخر دهه 50 هستم !
به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ...
تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ...
راستی ! هنوز نگفتم
من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا !
کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات
لذت بخش بود و هست
حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند.
بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است :
• مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال
• دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
• مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج
• مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
• مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی
• مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
• دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور
• موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی
• نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395)
و...

حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها...
ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم
.
.
.
کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۴۵ مطلب توسط «بابک کرباسی» ثبت شده است

تولیدکننده بازیهای رایانه ای و کارشناس فضای مجازی در گفتگو با رادیو فردا : وقتی به کودک گوشی می دهیم، احساس بزرگ بودن را به او تقدیم می کنیم . " کودک "خود را بجای والدین می انگارد، این سرابی که برای کودک ایجاد می شود، باعث بلوغ زودرس می شود.

 

 

برنامه "گفت و گوی اجتماعی" رادیو گفت و گو با موضوع  بلوغ زودرس و فضای مجازی ، با حضور بابک کرباسی تولیدکننده و کارشناس بازیهای رایانه ای به روی آنتن رفت.

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۲۵ بهمن ۹۶ ، ۲۰:۱۴

 

انقلاب اسلامی ایران وارد چهلمین سال پیروزی خود شد، مبارک باشد smiley

ما نیز مانند این انقلاب پیرتر میشویم. امیدوارم بتوانیم تا ظهور دولت یار، به اسلام خدمت کنیم

بابک کرباسی

تصویر مربوط به زمانی نسبتا دور است، آن روزها که در همین وزارتخانه #عنصر_نامطلوب_فرهنگی شناخته نشده بودم !

 

به بهانه تامین نیاز علاقه مندان به اپلیکیشن های بین المللی و گیمرها

ولی در عمل به کام عمله های استکبار

 

افرادی که با کسب و کارهای مبتنی بر وب سروکار دارند، این پیام یا مشابه این پیام را زیاد دیده اند :

Due to United States trade restrictions, we are unable to permit account login from Cuba, Iran, North Korea, Sudan, or Syria at this time... and .... and

این پیام که به معنای تحریم کشورمان و ملت عزیزمان توسط سیاست های کثیف آمریکا و متحدانش می باشد یعنی آنکه ما حتی نمی توانیم یک اپلیکیشن بی دردسر مثل اسنپ را روی اپ استور نگهداری کنیم. نمی توانیم یک بازی ساده در حد منچ یا مار و پله روی گوگل پلی قرار دهیم . نمی توانیم یک بازی روی کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس بفروشیم و ده ها مثال دیگر. 

خوب وقتی آن ها ما را اینگونه با تحقیر، تحریم کرده اند، چه اصراریست نمایندگی های رسمی و غیر رسمی شرکت هایشان را در کشورمان راه بیاندازند یا حتی برخی داوطلبانه اقدام به فروش کارت های اعتباری و هدیه این سرویس ها در کشورمان کنند ! کارت هایی که با توجه به نوع عرضه و ضریب تبدیل ارزی آن علاوه بر بازارشکنی (Dumping) سعی بر خروج ارز از کشور و خدمت به سرویس های بیگانه دارند.

 

در #فضای_مجازی مراقب شلیک توپخانه دشمن باشید

 

اولین گام ها برای به رسمیت شناختن دریافت عوارض از بازی های خارجی

 


 

 

 در لایحه پیشنهادی بودجه سال 97، بندی در جدول شماره 5 (درآمدها،‌ واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی بر حسب قسمت،‌ بخش‌، بند‌،‌ اجزا در سال 97) به شماره طبقه‌بندی 160178 وجود دارد (صفحه 56)‌ که بر اساس آن مقرر شده 10درصد از فروش بازی‌های برخط خارجی و بازی‌های رایانه‌ای خارجی به مبلغ 200 میلیارد ریال به عنوان عوارض دریافت شود. پیش بینی این ماده که بعد از چند سال پیگیری بازی سازان در شورای عالی فضای مجازی و بنیاد بازی ها در حال اجرا شدن است با واکنش فعالان صنعت بازی رو به رو و انتقاد بر انگیز شد.


خوب و بد های این طرح را در رسانه های دیگر خوانده اید، تصمیم درباره اجرا این قانون نیز با مسئولین حاکمیتی ست و خیلی نقطه نظرات ما در مسائل کلان نمی تواند (و نباید) تغییری در اراده آن ها ایجاد کند و قطعا باید به فکر مسائل کلان باشند نه احساسات ما و دیگر عزیزان !
اما من (به عنوان کسی که حداقل در 4 سال اخیر چندین بار در رسانه ها مصاحبه کرده ام و از لزوم ضابطه مند شدن این عرصه و کنترل گلوگاه های مالی این کسب و کار و البته نظارت بر خروج بی رویه پول مملکت حرف زده ام و البته هر دفعه نیز توسط برخی مسئولین مورد نکوهش قرار گرفته ام که دوران بگیر و ببند تمام شده است و دهانم را بسته اند !!!!) در این متن می خواهم موضوعاتی را برای عاقبت به خیر شدن این طرح مطرح کنم :

 

 

ذرّه‌ای بر دامنِ اسلام، نَنْشیند غباری
نامسلمانی اگر، همنامِ سلمان بوده باشد

 

 

روزگاری بود که قرار گذاشتند برای حمایت از ما پابرهنه ها و به قول خودشان هنرمندان انقلابی، مجموعه هایی تشکیل شود و با حمایت از تولیدات، باری از روی دوش ما بردارند. میگفتند نمی شود هم در ایدئولوژی جنگید و هم در حوزه ی اقتصاد ! گفتند شماها بروید و بجنگید با ایدئولوژی استکبار و تهاجم فرهنگی. پوشش هزینه های تولیدات شما و البته تامین نیازهای حیات شما با ما ! ما نیز غره از این تعابیر رفتیم و جنگیدیم. اما غافل از آنکه بخش اعظمی از این وعده ها، پوشالی بودند و به قول حضرت آقا که فرمودند آمارهایتان با واقعیت ها جور در نمیآید (عطف به مضمون) اینجا نیز وعده هایشان با عملکردشان جور در نیامد !

به زودی مطلب تکمیلی درباره یک آقازاده با سومدیریت بالا در مسئولیت فعلی (مدیر یک شبکه در سازمان صداوسیما) که قطعا به زودی برای آبروی نظام مشکل ساز خواهد شد و البته مطالبی درباره برخی از کارشناسان دون مرتبط با ایشان، منتشر می شود.

بیست و پنجم دی ماه

 

پ ن : بخشی از پیش بینی هایم درباره این فرد درست از آب درآمد ! می توانید مطلب تکمیلی را در پست ذیل مطالعه بفرمایید

http://babakkarbasi.blog.ir/post/ronaldo

سلام

همچنان تصمیم دارم به جهت دوری از برخورد با فحاشی های سازمان یافته عده ای مجهول الحال ! و حفظ آرامش اعصابم مطلب جدیدی ننویسم. اما مطالبی پس از یک مصاحبه رسانه ای مطرح شده است که شما را دعوت می نمایم آن را بررسی نمایید.

"دانستن، حق شماست"

 

 

 

پرده اول :

 

 

سلام و عرض ادب 

حقیقتاً وقتی در یک نمایشگاه حضور نداشته باشی، نمی توانی درباره برگزاری آن حرفی بزنی ! 

اما ... اینجا ایران است و صد ها چیز می شود ! پس این چند خط هم نظرات بابک کرباسی درباره نمایشگاه تی جی سی تقدیم شما.

این چند خط را با زبان غیر رسمی و خودمونی خط خطی می کنم اینجا، تا فرصتی بهتر به شرط حیات

 

پیش بینی اولیه من که فکر می کردم tgc هیچ خروجی نخواهد داشت، غلط از آب در اومده و ...

صبر کنید از قبل تر باید شروع کنم

به پیشنهاد خبرگزاری مهر، به همراه برادر گرامی جناب آقای کریمی قدوسی مدیرعامل محترم بنیاد ملی بازی های رایانه ای به بحث درباره فرصت ها وتهدیدهای اولین دوره نمایشگاه tgc پرداختیم که حاصل این نشست، متن نسبتا طولانی ذیل شد که در سه قسمت در لینک های انتهای خبر در سایت خبرگزاری مهر نیز منتشر شده است. قبل از آغاز مطالعه این گفتگو برای تیم بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای آغاز این حرکت آرزوی موفقیت و سربلندی می کنیم.

 

گفتگو در سه قسمت ذیل منتشر شده است :

1- فرصت‌ها و تهدیدهای یک میزبانی/ «بازی ایرانی» جهانی می‌شود؟

2- تشریح فرآیند انتخاب مهمانان خارجی «تی‌جی‌سی»/ تحمیلی در کار نبود

3- سهم بازی‌سازان انقلاب از تی‌جی‌سی/ اعتراض یا قهر؛ مسئله کدام است؟

 

نمایشگاه و همایش بین‌المللی Tehran Game Convention ۲۰۱۷ که به اختصار «تی‌جی‌سی» خوانده می‌شود را می‌توان مهمترین برنامه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه اجرایی کردن سیاست اساسی خود در زمینه برقراری ارتباط میان بازی‌سازان ایرانی و فعالان صنعت جهانی گیم قلمداد کرد. رویدادی که از سال گذشته زمزمه برگزاری آن در بنیاد ملی مطرح بود و حالا (از فردا) به مرحله اجرا رسیده است.

فردا و پس فردا (پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه) سالن مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما میزبان این رویداد خواهد بود که قرار است در قالب آن بازی‌سازان ایرانی در جریان به روزترین تجربیات جهانی صنعت بازی‌ها قرار بگیرند. این رویداد اما به همان میزان که از سوی مسئولان بنیاد تبلیغ و تحسین شده، منتقدانی سرسخت هم داشته است. از افرادی که سویه‌های سیاسی برگزاری این رویداد را غالب بر جنبه‌های فنی و تجاری آن می‌دانند تا بازی‌سازانی که معتقدند کیفیت برگزاری این رویداد نمی‌تواند کمکی به وضعیت تجاری بازار گیم در ایران داشته باشد.

خبرگزاری مهر پیشتر در قالب گفتگو با پیر کارده مدیرعامل گیم کانکشن فرانسه به‌عنوان اصلی‌ترین حامی بین‌المللی برگزاری رویداد تی‌جی‌سی در ایران،‌ به بررسی اهداف اولیه و مقدمات برگزاری این رویداد پرداخته بود.

حالا به بهانه طرح برخی ابهامات و به جهت اهمیت میزبانی ایران از این رویداد بین‌المللی در قالب میزگردی در خبرگزاری مهر، میزبان حسن کریمی‌قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بابک کرباسی بازی‌ساز و کارشناس این حوزه بودیم. میزگردی که تلاش شد در قالب آن اهم ابهامات و شبهات درباره این رویداد مطرح و از جانب رسمی‌ترین مقام متولی برگزاری به آنها پاسخ داده شود.

در ادامه سه بخش این نشست از نگاه شما می‌گذرد؛

به گزارش گروه شبکه‌های اجتماعی خبرگزاری ایکنا: اختلافاتی میان بازی‌ساز قرآنی و طرف قرارداد برای پروژه قرآنی ملک سلیمان وجود دارد؛ که پس از ۱۸ ماه تصمیم گرفت در اینباره از ناگفته‌ها بگوید.

 

سال ۸۹ وقتی فیلم سینمایی ملک سلیمان(ع) تولید شد، تهیه کننده فیلم فراخوانی به شرکت‌های بازیساز ارسال کرد تا یک تیم تولید بازی از میان بازیسازان ایران انتخاب و در نهایت اولین بازی قرآنی جهان را تهیه کنند. از میان بازیسازان شرکت کننده در این فراخوان، تیم جوانی به مدیریت بابک کرباسی انتخاب شدند. اوایل پروژه، روند کار با پیشرفت خوبی همراه بود اما به یکباره پروژه از ادامه‌ بازماند و تا چند سال خبری از آن نبود. دلایل توقیف این پروژه قرآنی بهانه‌ای شد تا با بابک کرباسی، مدیر پروژه بازی رایانه‌ای ملک سلیمان(ع) به گفت و گو بنشینیم و در جریان کامل اتفاقات مربوط به این قصه قرآنی باشیم.