دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

متولد اواخر دهه 50 هستم !
به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ...
تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ...
راستی ! هنوز نگفتم
من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا !
کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات
لذت بخش بود و هست
حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند.
بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است :
• مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال
• دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
• مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج
• مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
• مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی
• مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
• دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور
• موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی
• نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395)
و...
حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها...
ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم
.
.
.
کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه خبر است ؟

آیا نظارتی بر عملکرد برخی مجموعه های ذیربط وجود دارد ؟

اتاق شیشه ای و شفافیت در عملکرد دستگاه های متولی از اولین و مهم ترین برنامه های دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد بود. تابستان امسال ایشان در برنامه نگاه یک گفتند : "... اعتماد پایه است و شفافیت می‌تواند به اعتماد کمک کند، ما در طول این یک سال این موضوع را دنبال کردیم، به همین منظور در بحث دسترسی آزاد به اطلاعات اقداماتی را انجام دادیم و این نه تنها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بلکه در دولت نیز صورت گرفت."

متن پیاده شده این برنامه و صحبت های آقای وزیر را در سایت وزارتخانه مطالعه بفرمایید. ( اینجا )

این ایده خوب مدیریتی برای شفافیت و ارائه گزارش به ملت در بخشی از دستگاه های مرتبط با این وزارتخانه به درستی پیاده سازی شد. مثلا گزارش حسابرسی دقیق سازمان سینمایی. یا گزارش حسابرسی دقیق مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال. اما متاسفانه باز هم برخی مدیران ارشاد که طبیعتا مخاطب بنده و حوزه فعالیت بنده هستند، یا با سومدیریت یا با زرنگی، همین ملت را که مخاطب اصلی وزیر محترم بوده اند ملعبه خود قرار داده و نقش گزارش می کشند تا مخاطب احساس رضایت کند !

از چه حرف می زنم ؟!

باز هم بنیاد ملی بازی های رایانه ای !!!

در اینجا ببینید که گزارش حسابرسی سال 1396 یکی از زیرمجموعه های این وزارتخانه (مرکز رسانه های دیجیتال) چگونه به صورت کامل و کاملا شفاف در اختیار عموم قرار گرفته است. (اصل فایل نیز اینجاست) پس نتیجه می گیریم وزارتخانه بلد است به حرمت حضور برخی مدیران دلسوز مثل آقای دکتر موسویان، دستورالعمل های صادر شده از سوی وزیر محترم را درست اجرا کند.

حالا در اینجا ببینید که گزارش حسابرسی سال 1396 یکی دیگر از زیرمجموعه های این وزارتخانه (بنیاد ملی بازی های رایانه ای) چگونه به صورت ناقص و 7 صفحه از مطلب اصلی ! در اختیار عموم قرار گرفته است ! (اصل فایل نیز اینجاست) یعنی می شود دستور مشخص دو ضربدر دو در حالت های خاصی که برخی نخواهند پاسخ بدهند، بشود پنج !

شما به عنوان یک بیننده می توانید در گزارش موسسه تارا بر عکس موسسه بازی های رایانه ای به ریز و جزییات پرداخت هایی که از بیت المال انجام شده است و نیز توضیحات کامل و تکمیلی عملکرد آن مجموعه ، نام اشخاص ذینفع، مبالغ مشخص پرداختی ها و... دسترسی داشته باشید و نهایتا اگر نقدی به عملکرد مدیریتی موسسه تارا دارید بیان کنید. دست مریزاد به مدیران شجاع مرکز رسانه دیجیتال و موسسه شفاف تارا.

حالا چرا برخی مدیران همین وزارتخانه که حداقل می توانیم به جرات بگوییم روزهای بسیار بدی را پشت سر می گذارند و برای بقا خود دست به جمع آوری امضا و صدور بیانیه های سفارشی خطاب به وزیر و... زده اند، از ارائه گزارش های دقیق حسابرسی واهمه دارند ؟

چرا ملت برای دانستن ریز هزینه های پرداختی مسئولین مرکز رسانه های دیجیتال (و امثالهم) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مَحرم هستند ولی برای دانستن ریز هزینه های بنیاد ملی بازی های رایانه ای نامحرم هستند ؟! این چه وضعیتی ست که عده ای از مدیران حتی دستورالعمل های وزیر درباره شفافیت را نیز به بازی می گیرند ؟! 

البته این پاسخ قطعا مردود است که بگویند : فایل قرارداده شده در سایت بنیاد، اشتباهی آپلوده شده و اشتباها دارای 7 صفحه است و به زودی فایل اصلی جایگزین خواهد شد ! چون پیگیری از مدیران بنیاد مشخص کرد دقیقا در جریان این فایل هستند ! اما باز هم اگر این پاسخ را بدهند و فایل را جا به جا کنند یعنی هنوز امیدی به زنده بودن حیا و مطالبه گری از مسئولین هست !

 

در پایان امیدوارم طی روزهای آتی فایل اصلی و کامل حسابرسی سال 1396 بنیاد ملی بازی های رایانه ای (توسط موسسه حسابرسی رهیافت حساب تهران) در سایت رسمی این بنیاد قرار بگیرد و نیازی به مطالبه رسمی این گزارش از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین ذیربط نباشد.

 

  • ۹۷/۰۸/۱۸

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.