دشتِ بی فرهنگیِ ما

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

برخی حرف ها درباره "حوزه های اجتماعی و صنایع فرهنگی" را اینجا منتشر می کنم

دشتِ بی فرهنگیِ ما

متولد اواخر دهه 50 هستم !
به اندازه کافی از دنیا چشیده ام ...
تجربیات تلخ و شیرین، رفاقت های کاری و بی فرجام، تولیدات سخت، مباشرت با برخی مسئولین بی انگیزه و مواردی از این نوع، باعث شد تا از برخی فعالیت های خارج از برنامه ام خسته شوم ...
راستی ! هنوز نگفتم
من جزو آدم های خوشبختی هستم که شغلشان را دوست دارند،یعنی از ابتدای فعالیتم احساس کردم که خدا در آغوش گرفته مرا !
کار و پیشه ام فعالیت در حوزه رسانه و تولیدات فرهنگی بود، پویانمایی، بازی رایانه ای، فیلم کوتاه، تبلیغات فرهنگی و از این جنس تولیدات
لذت بخش بود و هست
حدود 3سال نمیدونم چرا احساس کردم باید در کنار کار کردن، حرف هم بزنم ! احساس کردم حق نقد و اصلاح برخی امور را در حوزه مدیریت کلان و حاکمیتی دارم ! بعد احساس کردم برخی حرف های واضح و حتی تکراری، برای خیلی از مسئولین (و برخی همکارانم) همچون مارپیچ های افسانه ای، گُنگ و گمراه کننده است ! خواستم کمک کنم تا ابروی برخی قوانین اشتباه مرتبط با "حوزه سرگرمی های دیجیتال" را درست کنم، اما زورم به آنها نرسید و به صورت اتفاقی ، چشم خودم کور شد ! و ناخواسته باعث شدم چند تن از دوستانم تبدیل به دشمنانم شوند.
بخشی از سمت های افتخاری و غیر رسمی که در کنار تولیدات پویانمایی و بازی های دیجیتال داشتم نیز بدین شرح است :
• مسئول حوزه سرگرمی های دیجیتال و کارشناس مرکز رسانه های دیجیتال
• دبیر بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال
• مشاور و کارشناس حوزه بازی های رایانه ای قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا عج و سازمان سراج
• مسئول بخش بازی های رایانه ای نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی
• مشاور و کارشناس حوزه رسانه های مجازی مرکز رشد جهاد دانشگاهی
• مدیر بخش پویانمایی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
• دبیر ستاد بازی های رایانه ای مرکز ملی فضای مجازی کشور
• موسس و دبیر وقت انجمن بازی سازان انقلاب اسلامی
• نماینده کارگروه بازی های رایانه ای سازمان نظام صنفی ایران (اسفند 1393 تا شهریور 1395)
و...
حالا اینجا با نیت خیر و به قصد اصلاح برخی امور، حرف هایی را می نویسم تا شاید روزی گره از کاری باز کند این کلمات و اندیشه ها...
ضمنا تا اطلاع ثانوی،بنا به دلایلی سیستم تایید نظرات عمومی" غیر فعال است" اما پیام های شما را حتما میخوانم
.
.
.
کد رهگیری "ساماندهی" : 84468404

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

حکم جلب سازندگان یک بازی رایانه ای صادر شد !

عوامل ساخت و توزیع یک بازی رایانه ای در سیستان و بلوچستان مورد تعقیب دستگاه قضا قرار گرفتند.

 

سخنی با همکاران صنفی

آن روز که می‌گفتم عملکرد آقای کریمی قدوسی (مدیر عامل مستعفی بنیاد ملی بازی های رایانه ای) در حذف پروانه تولید تخلف است، متهم به تندروی از نوع داعش شدم و ایشان نیز "توییت بازی" کردن که این سیاست به نفع بازی سازان و جوانان کشور است و مخالفان این طرح اهداف سیاسی دارند! و هادی جعفری با سمت "معاون بنیاد" هم آمد در خبر تلویزیون نشست و با مقایسه سرودن شعر و بازی سازی ! موضوع را تایید کرد که خوب است در ابتدا کاری نداشته باشیم و بگذاریم با اعتماد به جوانان‌مان، بروند و بسازند !!!

 

شد عوام فریبی و رنگ کردن خر جای گورخر !

اما اعتراض من به چه بود ؟!

حذف پروانه تولید از محصولات سمعی بصری (فیلم سریال موسیقی تئاتر انیمیشن بازی و...) که شامل یک داستان یا سوژه داستانی است یعنی بی اعتباری یک کسب و کار و به مشکل خوردن فعالین آن حوزه، وقتی وزارت ارشاد پروانه ای صادر می‌کند، موضوعات، مشکلات و خطرات احتمالی حین تولید و پس از تولید مشروط به آنکه محتوای تولید شده تغییر نکرده باشد بر عهده وزارتخانه است و تولیدکننده عملا بزه انجام نداده است. گفتم این حذف و علم کردن پرچم کثیف ممیزی پس از نشر که تخم لق علی جنتی بود یعنی سازندگان بازی با ریسک بیشتری در حوزه تولید فعالیت کنند و اگر ندانسته سوژه ای را انتخاب کردند و با هدف تولید در چارچوب قوانین ج‌ا‌ایران تولید کردند اما مشکل با ارکان نظام، اقتصاد و سیاست، بومی گری و... داشت با مشکلات قضایی و توقیف محصول و ضرر چند میلیونی رو به رو می شود

خندیدند و من را متهم به ضدیت با شیخ حسن کردند !!!!

امروز ایشان صندلی را تحویل داده است

اما بدانید عواقب تصمیم های غلط ایشان گریبان یک یک ما را گرفته است

مثل جوانان زیر ۲۰ سال فکر نکنید

موضوع شخصی نبود و نیست

در قسمت شخصی توانستم کاری کنم که ایشان می داند و من.

این موضوعات شخصی نیست، ساده نباشید

 

 

بخوانید خبر را ! خیلی ساده و با اشتباهی ساده یک تیم بازی سازی جوان وارد مشکل امنیتی شده است ! 

 

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: عوامل ساخت بازی رایانه‌ای مخل امنیت توسط اطلاعات سپاه پاسداران در زاهدان دستگیر شدند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام علی موحدی راد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال انتشار بازی رایانه ای در فضای مجازی که محتوای آن براساس توهین به قوم بلوچ و تقابل قوم بلوچ با نظام ساخته شده بود عوامل آن از سوی پلیس فتا و دستگاه های امنیتی و انتظامی تحت تعقیب قرار گرفتند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: عوامل ساخت این بازی رایانه ای یک فرد اهل تسنن 30 ساله که تجهیزات رایانه ای در اختیار داشت و طراح این بازی جوان 22 ساله اهل تشیع بود که ظهر امروز به دست اطلاعات سپاه پاسداران در زاهدان دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: عوامل این بازی در اعترافات اولیه فروش بیشتر این بازی رایانه ای در استان را هدف ساخت خودشان اعلام کردند که البته تحقیقات ادامه دارد که آیا افکار ضد امنیتی در پشت پرده ساخت این بازی رایانه ای بوده است یا خیر؟

 

یک گروه بازی ساز بی گناه با نیت خیر و شرایط سخت شروع به تولید یک بازی کرده اند برای نشان دادن رشادت های ناجا

اما طبق قوانین جدید خودسرانه و بدون مجوز و تاییدیه ارشاد (به دستور حسن کریمی قدوسی و برخلاف مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیازی به بررسی بازی‌قبل از تولید نیست) و اینگونه حکم جلب این تیم صادر شده است

از این پس هم خواهیم شنید که دستگاه قضا به چنین پرونده هایی ورود کند

و برخی از رفقای دیروز ما، باید در سوراخ موش مخفی شوند !!!!

برخی از خجالت

برخی از ترس 

هوشبارانه رفتار کنید عزیزان و همکاران

با تمام توان به عنوان نماینده برخی از بازی سازان، پیگیر پرونده ایشان هستم تا اگر سونیتی نداشته اند موضوع ختم به خیر شود. اما بدانید بار کچ به منزل نخواهد رسید به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر

 

 

سخنی هم با نماینده دستگاه قضا دارم

برادر عزیز، لطفا پرونده مدیرعامل مستعفی بنیاد ملی بازی های رایانه ای را کالبدشکافی کنید و ببینید موضوع ممیزی پس از نشر و حذف خودسرانه مصوبه رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی ریشه در کدام دالان فرهنگی دارد. قطعا پیگیری این موضوع تا رسیدن به سرنخ نهایی و برخورد با عوامل نا امن شدن این کسب و کار از لحاظ صنفی و نیز بی اعتباری این صنعت فرهنگی بین مردم را تا رسیدن به حصول پیگیری خواهیم کرد.

 

 

 

 

  • ۹۸/۰۲/۲۲

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.